Friday, May 29, 2009

Umrah


Alhamdullilah , semalam dapat membuat umrah bersama teman serumah.Bertolak sebelum Asar dan sampai ke Mekkah jam 6.00ptg. 6.20ptg mula tawaf umrah dan selesai jam 8.00mlm. Maghrib kali ini berimam kan Abdul Rahman Al-Shudais. Dah lama tak dengar suara merdu Imam ni. Selepas Isyak di HARAM terus ke JAYAKARTA. Pekena ayam masak berlada.Ini kira makanan sedaplah disini.

Seperti biasa menumpang tidur rumah kawan di Awali. Kebetulan kawan lama dari Riyadh Harun datang buat bersama kawannya Muhammad Rokid. Ada juga rezeki jumpa kawan2 lama. Dari segi hendak menentukan berapa ramai org di Masjid HARAM ni kita boleh tahu dari jumlah masa kita ambil untuk membuat umrah. Jikalau boleh buat dalam masa satu setengah jam itu kira tak ramailah org. Biasanya jikalau buat malam Jumaat ramai org sebab cuti hujung minggu.

Malam ini selepas Isyak nak pi makan di AL BAIK. Ini restoran paling porpular di Saudi ni, mengalahkan KFC. Selepas tu terus balik ke TIAF sebab Zaifull ada MDT malam ini. (Maintenance down time). Seronoknya turun Makkah kali ini banyak benda dapat di borakkan. Ada tambah ilmu. Ada bagi idea kalau sudah habis kontrak disini untuk memulakkan hidup baru di Malaysia nanti.


No comments:

Post a Comment