Monday, June 8, 2009

Keliru

Hari ini adalah hari aku berehat di opis. Lepak2 sambil tengok2 RNC, belajar serba sedikit camana nak guna MML. Ilmu ni lagi banyak kita belajar lagi banyak yang kita tak tahu. Tapikan kalo kita tak belajar pun tak boleh jugak nanti lansung kita tak tahu.

Macam biasalah lepas Azar perut ni rasa lapar pulak, Ajaklah si Zaifull pi PANDA perkena AL-BAIK, tapi di sini taklah sehebat AL-BAIK di Mekah Jeddah dan Madinah. Disana ada ayam goreng yang sedap dan beranika pilihan menunya.Sebab terasa lapar order lah burger, nugget dah jagung. Alang2 dah sampai PANDA ni teringat pulak nak pi carik pencuci laptop sebab dah berabuk sangat2. Macam biasa AL-BAIK menyediakan Tisu Basah untuk lap tangan, biasanya zaifull akan kumpul tisu basah ni untuk lap laptop dia. Tapi aku dengan confidentnya mengoyak sampul tisu basah tu dan lap tangan sambil cakap kat zaifull " kita carik Alcohol wipes utk laptop kat Extra pas ni"

Sebelum ke Extra aku pun keluarkan duit sebab dalam beg duit ada 25 riyal jer. Aku bukan suka bawak duit banyak2 sebab ringan tangan jer nak membeli. Lagi pun zaifullkan ada pinjam jer duit dia dulu hehehehehehe...Sampai di extra aku ngan zaiful mencari-carilah benda tu. Aku cakap kat zaifull "Macam tade de jer kat sini ". "aku rasa ada kat sini , cuba kita carik lagi"kata zaifull. Sedang aku tercarik2 kat rak2 tu zaifull jerit panggil aku "Zam ni dia kat sini, tapi kenapa besar sangat dan murah pulak SAR15 jer, dulu aku beli kecik jer SAR12." Aku pun buat tak dengar apa zaifull cakap ,aku kalo nak beli sesuatu tu akan beli jer tak kiralah bentuknya besar ker , kecik ker, bulat ker, panjang ker atau bentuk bola2 api ker aku ambik dah bayar.

Baru nak mula cerita sebenarnya ni, tadi tu baru intro jer. Aku balik rumah dengan semangat nak mencuci laptop aku yang dah berbulan tak di cuci. Aku pun tanya zaifull camana nak bukak benda tu, kena tanya jugak sebab benda ni beralkohol dan cepat kering, kalo kering nanti dah tak leh nak pakai lagi. Lepas godek2 benda tu barulah boleh kerluarkan selai dan aku cuba lah. " Eh apasal lain macam jer benda ni? Biasa sejuk beralkohol tapi ni basah macam berair jer ? Zaifull pun baca pada botol tu " Wet Wipes, Vermin Killer" Lahhhhhhhh benda ni rupanya bukan alkohol wipes untuk cuci laptop tu ker, bentuk botolnya sama jer,cuma besar sekali ganda jer. Zaifull kata " Aku dah kata tadi kenapa benda ni murah, tapi kau buat DONOO... jer" Aku terduduk depan pintu bilik dia dan kami tergelak besar.....

Baru aku teringat masa Alya baby dulu aku selalu beli benda ni utk cuci BERAK dia. Aku sebenarnya dah tersalah beli sebab KELIRU. Kat sini aku bukan ada baby jadi aku terfikir nak letak jer dalam jamban umah ni, mana tahu masa2 tak de AIR boleh gak kami guna untuk SELETTT nanti, Hahahahahahahha......

Moral of the story " Tengok betul2 sebelum membeli, nanti rugi sendiri "


Wet Wipes

2 comments:

  1. haha..really funny. This story..

    ..cheer up the day.

    ReplyDelete
  2. pakai aje kat laptop tu..setakat nak cuci luaran jer...

    ReplyDelete