Monday, June 22, 2009

Selamat Tinggal TAIF

Hari ini pergi kerja agak awal jugak seawal 6.40pagi. Al maklumlah jam 4.30am Budin dah call dari GNCC Riyadh mengenai satu site yang down. Aku dah agak dah sebab site tu dah beberapa hari ada masalah power. Aku senang jer Thai cii je kat orang lain, bagi aku sambung tidor...akhakk..

Lepas tai chi menai chi aku kena jugak pi check site tu, bukan apa nak bagi confirm jer masalah power tu. Aku tunggu kawan aku Muhammed Al Salmi datang ambik aku kat umah. Bukan senang Pak arab datang umah untuk pi site. Tapi dia ni memang anak murid aku yang patuh tak sampai 3 bulan dia dah boleh handle sendiri kalo ada masalah site 3G. Aku dah turun ilmu aku sekiranya aku dah habis contract nanti. Pada mulanya aku sangka contract habis bulan May tapi Alhamdullilah sambung setahun hingga March tahun depan.

Petang tadi 2.30pm aku dapat email dari Manager Nokia yang menyatakan aku akan di tukarkan ke GNCC riyadh. Aku di bagi kurang 3 minggu untuk ke sana. Terbayang bertapa susahnya nak hidup kat sana jika dibandingkan duduk kat TAIF ni. Kos sara hidup tinggi di sana.
Apa yang aku sayu kan adalah peluang aku ke Mekah tidak seperti dulu. Dulu boleh balik hari jika aku ke sana. Akan datang ni perjalanannya kurang lebih 1000km dari Riyadh. Dulu aku pernah ke Riyadh dengan isteri di mana perjalanan mengambil masa 7 jam dari TAIF.

TAIF, setelah 3 tahun aku dok sini, tenang Aman dan seronok kerja di sini kerana orang STC di sini banyak memberi kerjasama untuk memudah kan kerja. Bukan itu sahaja setiap kali ramadhan depa ajak pi Mekah buat Umrah, ada pulak majlis berbuka puasa beramai-ramai di Istirehah mereka. Ada jugak yang menjemput ke rumah untuk berbuka puasa. Selain itu hari rAya Haji bos no2 akan ajak makan laham salik. Itu semua dah tinggal kenangan yang aku rasa tak semua orang ARAB akan berbuat dekian kat orang luar.

Tak sangka pulak selepas 3 Tahun satu bulan kena pulak behijrah ke riyadh.Semoga Allah memudahkan kerja2 aku disana . InsyaAllah.....Amin.

No comments:

Post a Comment