Wednesday, June 3, 2009

Nostalgia 1 UUSB

2 june 1997 adalah hari pertama aku mendaftarkan diri sebagai Jurutera di Uniphone Ushasama Sdn Bhd di Seksyen 10 Wangsa Maju Kuala Lumpur.Ditugaskan ke Deparment JKH (Jadual Kadar Harga - Telekom Malaysia)sebagai Jurutera Projek. Ini bermakna dah dua belas tahun dah aku menempuh detik itu. Masuk UUSB bukan aku sorang tapi berjemaah bersama2 kawan sekelas ADIE 94 iaitu Amir Shariman (Project PCN), Mohammad Rizal Maarof (Project TIME), Zamri MaT Darol (JKH) dan kawan IR. Manaf iaitu Fauzi. Dalam deparment JKH aku berdua diamana aku menjaga kawasan Kuala Lumpur dan Zamri menjaga kawasan selangor.JKH ni adalah projek anugerah dari Telekom Malaysia yang menjalankan kerja kabel (copper cable & Fibre optic ) di damping itu kerja Civil seperti Man Hole ducting, trunking dan kerja2 yang sewaktu dgnnya.

No comments:

Post a Comment