Thursday, June 18, 2009

Majlis Perpisahan

Rasanya terlalu cepat waktu berlalu, rasa baru sangat aku turun Mekah hari rabu minngu lepas menziarah kawan sekerja di Uniphone Ushasama dulu. Mahmud Zuhdi datang bersama kaum keluarga seramai 13 orang. Memang seronok datang ke sini bersama kaum keluarga lebih lagi untuk membuat umrah. Dapat juga bersama merasa Laham mandi dan serba sedikit pencuci mulut dari bumi Mekah ini.


Petang tadi 17 June 2009 bertolak ke Mekah jam 6.15ptg, selepas sms Umi dan Sabirin utk memberi tahu nak bergerak dari TAIF. Perjalan dalam hujan renyai2 memang merimaskan, bukan apa kerana cuaca bergini biasanya network tak stabil. Aku ni kerjanya 24 jam sehari dan 7 hari seminggu iaitu sentiasa berada dalam stanby mode. Tujuan ke Mekah hari ini untuk meraikan majlis perpisah dua orang pelajar Universiti UMMU QURA Mekah yang akan pulang ke Malaysia setelah menghabiskan 6 Tahun pembelajaran di sini. Majlis ini di buat di Hotel Marwah Mekah.

Ustaz Lutfi kiri, Ustaz Hakim Tengah dan Haji Kuzaini

Ustaz Lutfi (kametaken-blog Najwa) dan Ustaz Hakim adalah dua pelajar tersebut. Lutfi ni memang terkenal dengan kehebatan menghasilkan gambar2 menarik di Mekah dan juga model tetap Wassem & Isterinya. Hakim pula guru bahasa Arab bagi ahli usrah mekah dimana aku pernah aktif bersama ahli Usrah Mekah ni, tetapi setelah aku sibuk dengan kerja di Taif menyebabkan jarang aku bersama.Majlis ini telah di Anjurkan oleh tuan rumah Haji Arsad dengan kerja sama Amir usrah Mekah iaitu Hj. Kuzaini.

Semoga mereka berdua akan mendapat kerjayaan setelah pulang ke tanah air nanti atau mungkin dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi.

No comments:

Post a Comment